poniedziałek, 25 stycznia 2021

     Własna elektrownia we własnym domku


Pewnie każdy już widział takie kretyńskie oferty firm, gdzie proponuje się ludziom ale i firmom zainstalowanie kilku kilowatów paneli słonecznych i przyłączenie ich do państwowej sieci energetycznej, czyli pisząc wprost WYWALENIE JEJ W KOSMOS.

Choć argumentacja jest tak, że my produkujemy energię w olbrzymiej ilości, następnie oddajemy ją do sieci energetycznej

NA PRZECHOWYWANIE !!!!!!????

a kiedy ona jest nam potrzebna to za jakąś tam kwotę pobieramy ja z tej sieci.

Czyli OBNIŻAMY !!!!! swoje rachunki za prąd nawet o 80% tylko pytanie dlaczego nie o sto procent.

Podstawowe pytanie brzmi, jak sieć energetyczna może PRZECHOWAĆ NASZ PRĄD skoro nie dysponuje ona żadnymi akumulatorami ?.

Drugie pytanie to takie, po co do elektrowni wysyłać gigawaty energii w SAMO POŁUDNIE skoro najwięcej energii potrzeba wieczorem ?.

Dlatego w tamtym roku sam według swoich projektów zainstalowałem u siebie tzw minimum mocy paneli łącznie z odpowiednią ilością pojemności akumulatorów z kilkoma inwerterami do punktowego zasilania odbiorników w 230V. Nie mam jednej sieci, ale mam kilka całkowicie i galwanicznie niezależnych źródeł, takie rozwiązanie podyktowane jest potrzebą zabezpieczenia się na wypadek gdyby jakieś akumulatory nie naładowały się przez dzień lub by mi padł jakiś inwerter. Mam tą wygodę, że mogę w każdej powiedzmy to mikro sieci precyzyjnie kontrolować nie tylko stan naładowania akumulatorów ale nawet odpowiednio precyzyjnie dobierać dla nich obciążenia, czyli kiedy tylko można zwiększać oświetlenie w domku lub zwiększać ilość podłączonych komputerów.

Wszystko działa prawie OK z małym wyjątkiem. Latem mam bardzo ale to bardzo za dużo energii, której sensownie nie mogę zużyć, natomiast zimą a dokładnie w miesiącach listopad, grudzień, i styczeń na tym sprzęcie mam jej dużo za mało.

Zwiększenie mocy paneli i zwiększenie ilości akumulatorów nie wchodzi w rachubę, gdyż i tak latem mam jej za dużo.

Dlatego mam pytanie do kogoś, kto już ma taką instalację lub będzie ją robił, czy zna jakiś SENSOWNY i EKONOMICZNY sposób na zamianę tej energii elektrycznej z okresu letniego na INNA FORMĘ energii w celu jej zmagazynowania i przechowania jej na okres zimowy a następnie na ponowną przemianę na energię elektryczną.

Wszelkie rozwiązania standardowe znam, czyli zamianę letniej energii na wodór, by zimą ja przemieniać za pomocą ogniw wodorowych na energię elektryczną lub nawet bezpośrednio zamieniać ją na ogniwach Peltiera na elektryczną.

Wszystko to OK ale przy małych instalacjach to jest zbyt drogie i mało efektywne, dlatego szukam jakiegoś niestandardowego rozwiązania fizycznego lub chemicznego.

W tym roku chciałbym CAŁKOWICIE się odłączyć od państwowej sieci energetycznej o ile znajdę ekonomiczne rozwiązanie tej dwukrotnej przemiany energii łącznie z jej zmagazynowaniem.

................................................

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz